• sv
  • fi
  • en
beach

Hangon matkailun strategiset päämäärät

Visio:
Hanko on vuonna 2020 ympärivuotinen ja ympäristövastuullinen matkailukaupunki.

Päämäärät:
• Hanko on maamme tunnelmallisin lomakohde, rennosti ylellinen Suomen Etelä

• Hanko on aktiivinen ympäristövastuullisuuden sisällyttämisessä matkailuliiketoimintaan

• Hanko on ympärivuotisista kokous- ja hyvinvointipalveluistaan tunnettu ja tunnustettu

• Hanko on kulttuuri-, liikunta- ja tapahtumamatkailullisesti yksi Suomen kiinnostavimmista kaupungeista

Arvot:
• Asiakaslähtöisyys
• Laatu
• Osaaminen ja ammattitaito
• Luonto- ja ympäristövastuullisuus

Kohderyhmät:
Yritysryhmät ja johtoryhmät
Hanko tarjoaa tälle kohderyhmälle omaperäisiä tuotteita ja rauhallisen ympäristön, joka on oiva
paikka luovalle ajattelulle. Tämä kohderyhmä voi pienelläkin henkilömäärällä tuoda paljon rahaa
Hankoon. Kokoustilat, majoitus, ruokailut ja ohjelmapalvelut, niillä syntyy tuloksia asiakkaallekin.

Aktiiviset aikuiset ja Harrastajat (ks.teemat)
Tämä kohderyhmä koostuu eri-ikäisistä aktiivisista aikuisista, joiden kiinnostuksen kohteet voivat
olla esim. sotahistoria, lintubongaus tai urheilu: Kolmekymppisten kite-boarding- klubi tai
80-vuotias tennishai, tervetuloa Hankoon!

”Bourgeois Bohéme” (boheemi kaupunkilainen)
Tämä kohderyhmä koostuu elämästä nautiskelijoista, jotka solahtavat yhtä mielellään taidepajaan kuin sukeltamaankin, viihtyvät esteettisesti kauniissa miljöössä, rakastavat hyvin syömistä ja kirjojen lueskelua riippukeinussa. BoBojen mielestä on etu, että Hangossa ei ole ostoskeskuksia, vaan pieniä liikkeitä. Lapsiperheellinen BoBo ei kaipaa ”puuhamaata”, vaan keräilee perheineen simpukoita ja kiviä hiekkarannoilla…

 

 

 

Ajankohtaista tietoa

Hangon kaupungin matkailustrategia 2012-2020 ja yhdessä yrittäjien kanssa päivitetty toimintasuunnitelma vuodelle 2017.

Hangon matkailun tulo-ja työllisyysvaikutukset 2016

 

Hanko tyyny

Matkailuviesti- tiedote sidosryhmille

Matkailuviesti on Hangon matkailutoimiston toimittama ajankohtainen katsaus matkailuyrittäjille ja matkailun sidosryhmille. Matkailuviesti ilmestyy noin kuusi kertaa vuodessa ja lähetetään s-postitse kaikille matkailutoimiston yhteistökumppaneille.

Matkailuviesti_3_2017

Matkailuviesti 2_2017

Matkailuviesti 1_2017

Matkailuviesti 5_2016

Matkailuviesti 4_2016

Matkailuviesti 3_2016

Matkailuviesti 2_2016

Matkailuviesti 1_2016

Hanko Matka2017-messuilla

Matkailumarkkinointi 2017

Vuonna 2017 Hangon matkailun markkinoinnin tärkein yksittäinen panostus, omien markkinointikanavien ohella, on saaristo-teema, jonka puitteissa toteutetaan yhteisosasto #suomensaaristo Matka2017-messuilla sekä Visit Finlandin valmistelema ja koordinoima teemapohjainen kärkihanke Merellinen saaristo, jonka tavoitteena on tehdä Suomen saaristo tunnetuksi kansainvälisesti.

Saaristossa ja rannikkoalueilla toimivat matkailuyritykset ovat erittäin pieniä, ja tämä pätee myös Hankoon. Yritykset ovat pääosin mikroyrityksiä, joiden pääsy kansainvälisille markkinoille edellyttää yhteistä näkemystä ja ohjelmapalveluiden linkittämistä yhteen majoituksen kanssa, jotta syntyy markkinoille sopivia kokonaistuotteita. Tähän työhön panostetaan vuonna 2017, katso ajankohtaiset asiat tästä!

 

Hangon tapahtumia

Hangon matkailutoimiston uutiskirje

Haluatko tietää mitä Hangossa tapahtuu? Ajankohtaisia uutisia ja vinkkejä vierailijoille tarjoaa Hangon matkailutoimiston uutiskirje joka lähetetään tilaajille noin kuusi kertaa vuodessa. Lue viimeisin uutiskirje!

Medialle infoa Hangosta

Hangon matkailutoimisto avustaa mielellään tarjoamalla taustatietoa ja paikallistuntemusta. Meidän kautta löydät parhaat kuvauspaikat, mielenkiintoisimmat haastateltavat ja vinkkejä uutuuksista.

Kuvapankkia Hangon matkailutoimistolle ei tällä hetkellä ole, mutta ole suoraan yhteydessä meihin: tourist.office@hanko.fi.

Kuvia voi julkaista maksutta Hangon matkailumarkkinointiin liittyvässä toimituksellisessa yhteydessä. Julkaisuoikeutta ei voi myydä eikä siirtää kolmannelle osapuolelle.